sâmbătă, 2 februarie 2013

Tort de cacao si cremă de zahăr ars

De acest tort mi s-a făcut poftă când l-a postat pe facebook o prietenă. Şi pentru că la ea era imposibil de ajuns am zis că trebuie să îl fac şi eu. Reţeta originală o găsiţi aici: http://sabina-madalina.blogspot.ro/2009/06/tort-kodrit-kadir.html

Acum să vă arăt cum mi-a ieşit mie:

Ingrediente:
1.blat: 1 ou, 100 grame zahăr, 100 ml lapte, 100 ml ulei, 1/2 plic praf de copt, 100 grame făină, 3 linguri de cacao, 1 lingura de cafea/ness.
2. crema800 ml lapte, 5 ouă, 200 g zahăr, 1 zahăr vanilinat, 1 esenţă de rom (eu nu am avut)


Pentru blat amestecam într-un vas oul zahărul, laptele, uleiul, făina amestecată cu praful de copt şi pudra de cacao cu ness. Amestecăm bine.


Pentru caramel batem ouăle cu zahărul, apoi adăugăm zahărul vanilat, esenţa de rom, un praf de sare şi laptele. Amestecăm bine şi lăsăm deoparte.

Într-un alt vas, caramelizăm cinci linguri de zahăr. Lasam puţin să se întărească şi adăugăm caramelul făcut mai devreme. Imediat turnăm în mijloc compoziţia de blat. 


Introducem vasul în cuptorul încălzit pentru aproximativ 35-40 de minute. Pentru o mai bună siguranţă facem testul scobitorii.

După ce se răceşte, puneţi peste cratiţă platoul şi răsturnaţi cu atenţie
Daţi tortul la frigider 2 ore, apoi ornaţi cu cacao şi serviţi




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu