sâmbătă, 10 noiembrie 2012

Coş cu fructe de pădure

Tortul de azi e un experiment. Vroiam ceva cu fructe de pădure şi ciocolată. M-am sucit, m-am învârtit şi tot o cremă cu brânză am făcut. Întrebarea era acum: unde pun ciocolata? La ornat evident. Aşa a ieşit următorul tort.

Ingrediente:
1. Blat: 3 ouă, 90g zahăr, 100g făină, o linguriţă de praf de copt cu şofran, un vârf de sare.
2. Crema: 300g brânză dulce, 200ml frişcă lichidă, 300g amestec de fructe de pădure, un plic de gelatină, 2 linguri de amidon. 150ml suc roşu (eu am folosit apa scursă de la fructele de pădure congelate), un gălbenuş.
3. Ornat: 200g ciocolată albă, 200g ciocolată neagră, pungă cu buline cu aer, 100g fructe de pădure

1. Blat.
Se amestecă toate ingredientele odată până se dizolvă zahărul. Se pune aluatul în tava tapetată cu hârtie de copt şi se coace 20 minute la 180 grade.


2. Crema.
Se freacă brânza cu gălbenuşul.
Se înmoaie gelatina în 50 ml apă sau suc roşu.
150 ml de suc roşu se fierbe cu 2 linguri de amidon. Se ia de pe foc şi se adaugă gelatina până se înmoaie.
Se pune totul în crema de brânză.
Se bate frişca şi se amestecă cu crema de brânză.
Fructele de pădure se fierb 10 minute cu 3 linguri de zahăr. Se lasă la răcit.
Se scoate hârtia de pe blat şi se înţeapă blatul cu furculiţa.
Se pune un strat de gem de fructe de pădure şi apoi toată crema de brânză. Se dă la rece 2 ore.

3. Ornat.
 
Topiţi ciocolata în bain marie şi ungeţi punga cu un strat generos de ciocolată neagră şi altul de ciocolată albă. Eu am făcut straturile prea late şi au ieşit mult deasupra marginii tortului. Cu grijă puneţi folia în jurul tortului şi daţi la rece. Când s-a întărit scoateţi cu grijă folia. Ornaţi cu fructe de pădure mijlocul şi dacă vă rămâne ciocolată faceţi şi 2 fluturi în aşteptarea primăverii.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu